Kallelse årsmöte 22 april samt medlemsaktivitet – Norska konfliktrådet

Nu är det åter dags för SFM:s årsmöte. Förslag som önskas bli behandlade på årsmötet, skall vara ordföranden tillhanda minst en kalendermånad före årsmötet.  Varmt välkommen med dina förslag! Skicka dem till info@s-f-m.se

Har du förslag på kandidater till styrelsen, eller är du kanske själv intresserad av att vara med? Kontakta Malin Oljelund som sitter i valberedningen, Malin.oljelund@stockholm.se

SFM har den stora äran att i anslutning till årsmötet få bjuda in Gry Rossland, nationell fagsjef, samt avdelningsdirektör Terje Eimot, båda från Sekretariatet för konfliktråden, som administrerar konfliktrådsordningen för Justisdepartementet.

Syftet med seminariet är att vi ska få inspiration och vägledning genom att lyssna till hur Norges konfliktråd är organiserade. Norge är på många sätt ett föregångsland med sitt sätt att hantera konflikter i sina konfliktråd och Sverige har mycket att lära. Konfliktrådet i Norge är en statlig tjänst som bistår till att lösa konflikter – antingen mellan privata parter eller mellan gärningsperson och brottsutsatt efter en brottshändelse. Genom dialog uppmuntras parterna att finna lösningar och att återupprätta mellanmänskliga relationer. Konfliktrådets tjänster erbjuds kostnadsfritt till alla oavsett ålder i hela Norge.

Läs mer här http://www.konfliktraadet.no

Anmälan och information

För dig som är medlem så är seminariet gratis och du anmäler dig genom att skicka ett mail till info@s-f-m.se.
Bjud gärna med en kollega eller vän med intresse för medlingens utveckling! Som icke medlem kostar det 250 kr. Du blir enkelt medlem och betalar in årets medlemsavgift (200 kr) här.

Tid och plats
Registrering från 12.40.
Seminariet 13.00 – 16.30
16.45 – Årsmöte
Rosenlundsgatan 9, Stockholm.
Gemansam hämtning från foajen. SFM bjuder på enklare förtäring. Efter seminariet fortsätter årsmötet.